مقالات تخصصی سئو و تولید محتوا

مقالات تخصصی سئو و تولید محتوا

مقالات تخصصی سئو و تولید محتوا

بررسی کردن هدف محتوا و مخاطب هدف


کلیه ما می‌دانیم که هیچ کدام از امور یا این که ساخته های آدم بی عیب و نقص نیستند. تولید محتوا در مشهد ما هر چه قدر هم بکوشیم بدون نقص باشیم، گشوده هم می اقتدار یک چیزی را بهتر کرد و ارتقاء اعطا کرد. محتواهایی که ساخت‌و‌ساز می‌کنیم هم از این قاعده مستثنا نیستند. برای همین تحت عنوان یک محتوا نویس مورد نیاز میباشد بدانیم که چه‌طور یک محتوا را بازنویسی کنیم.

تمامی محتوا نویس ها با حالت طاقت فرسا و فشرده ساخت و ساز محتوا آشنا می‌باشند. ما می بایست بتوانیم در دوران هنگامی کوتاه، محتوایی باکیفیت ساخت کنیم؛ محتوایی که هم رضایت صاحبکار را جلب کرده و هم بر روی مخاطبان تاثیرگذاری مایحتاج را داشته باشد.

با اینگونه قوانینی عملا ساخت و ساز کردن محتوای عالی ناممکن به حیث می‌رسد. در حالت وقتی فشرده، نمی اقتدار یک سود عالی رفتار کرد. هر چیزی برای آن که بدون نقص خواهد شد به فرصت نیاز دارااست و عملا این وضعیت برای خالق محتوایی که می بایست در طی روز چند محتوا فراهم نماید، مهیا وجود ندارد. براین اساس بدور از انتظار وجود ندارد که محتواهای ساخت گردیده، کیفیتشان فقط «رضایت قسمت» باشد؛ خیر عالی!

البته راه‌حل عمل چه می باشد؟ آیا حقیقتا می بایست به همین حد از کیفیت بسنده کرد؟ آیا نمی‌شود یک محتوای خوب و کیفیت خوب را در زمان وقتی کوتاه ساخت کرد؟

با وجود آن که اخلاق و رفتار یه محتوای سکو یک در حین کوتاه ناممکن به حیث می‌رسد، البته برای این فعالیت راهکاری وجود دارااست؛ بازنویسی محتوا، مهارتی میباشد که با اشراف بر آن می قدرت کیفیت محتوا را بالا موفقیت. هر کس بتواند محتوای ساخت و ساز گردیده را به خیر بازنویسی نماید، می‌تواند یک محتوا را از سطح بی آلایش و به سطح عالی برساند.

بدین ادله میباشد که تمامی ما تحت عنوان سازنده محتوا می بایست به نیکی بدانیم که چه طور یک محتوا را دستکاری کنیم. در پی این مقاله ما به چگونگی دستکاری محتوا میپردازیم. البته قبل از آن از اهمیت دستکاری محتوا و اشکال آن میگوییم.

چرا بازنویسی محتوا اساسی میباشد؟
محتوایی که نهایتا به دست استفاده کننده می‌رسد، بایستی محتوایی سرازیر، خوانا و تماما اثر گذار باشد. این محتوا در رتبه نخستین بایستی به نحوی باشد که کاربر ما برای تلاوت و ادراک آن به هیچ تکلفی نیفتد. این دستکم چیزی میباشد که هر محتوایی می بایست داشته باشد.

در بازاریابی محتوایی غرض صرفا این وجود ندارد که محتوایی رسا و سرازیر برای کاربر مهیا کنیم. بلکه غرض آن میباشد که پیام های مد لحاظ را نیز به وی منتقل کرده و بتوانیم بر روی وی تاثیر بگذاریم. این یعنی محتوای ماهر کم آب و خالی از عاطفه وجود ندارد. بلکه می بایست بتواند بر روی کاربر اثرگذاری احساساتی داشته و اورا با خویش یاور نماید.

از سوی دیگر، هیچ یک از ساخته های دست آدم در مرحله اولیه بی نقص و بدون نقص نیستند. هیچ محتوایی نمی تواند در به عبارتی مرحله نخستین آحاد خصوصیت های مورد نیاز را داشته باشد. ما هر چه قدر هم در عمل خویش توجه به خرج بدهیم، می گردد چیزی را در محتوا بهبود اعطا کرد و تصحیح کرد.

اینجاست که اهمیت بازنویسی محتوا مشخص و معلوم می‌شود. محتواهای ساخت و ساز گردیده، در مرحله اولیه بدون نقص و بی عیب و نقص نیستند. از سوی دیگر میخواهیم محتوایی را به مخاطبان خویش ارائه بدهیم که بر روی آنها اثرگذاری مایحتاج را داشته باشد. دستکاری محتوا، پلی میباشد که رابطه فی مابین این دو مرحله را ممکن می سازد.

در روند دستکاری محتوا، ما یک محتوا را از جنبه های متعدد (ساختار، لحن، علائم نگارشی، گزاره بندی، کم عقل و رسایی و..) آیتم محاسبه قرار میدهیم. بعد از تحلیل و تصحیح محتوا، نوبت به تکثیر آن میرسد.

دستکاری محتوا:

یک متن میانگین و بی آلایش را به یک متن دیدنی و خواندنی تبدیل می نماید.
منجر می‌گردد تا محتوا ساختاری دارای انسجام و یک پارچه داشته باشد.
مفاد مازاد و غیرضروری را از محتوا حذف می نماید.
تاثیرگذاری و قیمت محتوا را فراتر می‌برد.
اشکال بازنویسی محتوا
دستکاری محتوا یک عمل تخصصی و تخصص دارد. در حدی که چند شاخه برای آن تمجید میگردد و هرمورد از این شاخه ها نکات و ظرایف خویش را دارا‌هستند. یک ویرایشگر ماهر بر جنبه های گوناگون متن و محتوا بررسی می نماید.

در مجموع اشکال دستکاری محتوا بدین ترتیب می‌باشند: دستکاری محتوایی، دستکاری زبانی و دستکاری فنی.

در دستکاری محتوایی همان گونه که از اسم آن هم مشخص و معلوم میباشد، به محاسبه باطن مایه و مضمون پیام های متن می‌پردازیم. با اعمال بازنویسی محتوایی، کارایی می‌کنیم از کلی گویی غربت کرده و عدم وضوح ها را برطرف نمایی. نقل عهد و پیمان ها، ارجاعات و اشاره هایی که در محتوا انجام شده آیتم بازبینی قرار میگیرند.

به صورت کلی در بازنویسی محتوایی موردها ذیل مطرح می‌باشند:

تحلیل انسجام و رابطه در داخل مایه قسمت های متعدد محتوا
رفع و تصحیح خطاهای محتوایی و نگارشی
چک نقل عهدوپیمان ها، اشاره ها و ارجاعات در متن
نظارت و نظارت کلی متن از نگاه لحن و ذکر
دستکاری زبانی، بیشتر بر روی نکات دستوری و زبانی متمرکز میباشد. در بازنویسی زبانی سعی در آن میباشد که به متن شکلی ببخشیم که از حیث زبانی یک دست و یک پارچه باشد. در بازنویسی زبانی موردها ذیل مطرح می گردند:

رفع و تصحیح خطاهای زبانی شایع
برطرف کردن درازگویی و تبدیل گزاره های وقت گیر به پاراگراف های کوتاه و خلاصه
ازبین بردن ابهام
حذف و تصحیح خطاهای دستوری و زبانی
سو‌مین نوع از اشکال بازنویسی، بازنویسی فنی محتوا میباشد. بازنویسی فنی بر روی آنالیز مسائل شکلی و ظاهری محتوا متمرکز میباشد، خیر خطاهای دستوری و زبانی یا این که داخل مایه و مضمون پیام ها. مثلا مهم‌ترین مواقعی که در دستکاری فنی گزینه بازبینی قرار میگیرند می شود به این مفاد اشاره نمود:

به کاربردن ارقام و اعداد در صورت درست
بازبینی و آنالیز لغت ها و اصطلاحات غیر فارسی
محاسبه سجاوندی در متن
با بازبینی و بازنویسی متن از جنبه های محتوایی، زبانی و فنی، در غایت محتوایی را به استفاده کننده ارائه میدهیم که به طور کامل استاندارد و ماهر است.

قدم به قدم با بازنویسی محتوا
دستکاری محتوا فرایندی میباشد که از پروسه متفاوت و مرتبطی تشکیل‌شده. اما هریک از اشکال بازنویسی محتوا روند و قدم های خاص خویش را دارا‌هستند؛ البته ما دراین مکان به چک روند بازنویسی محتوا به حیث محتوایی می‌پردازیم.

با رعایت کردن این پروسه به طور قدم به قدم، میتوانید یک محتوای میانگین را به شایسته ترین صورت بازنویسی نمایید.

آنالیز کردن غرض محتوا و استفاده کننده غرض
در سکو اولیه و قبل از آن که کاری کنیم، بایستی در آغاز دو قضیه را در حیث بگیریم:

 

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: تولید محتوا در مشهد،


تاریخ : ۸ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۱:۲۷:۰۶ | نویسنده : علی | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By viablog.ir:.