مقالات تخصصی سئو و تولید محتوا

مقالات تخصصی سئو و تولید محتوا

مقالات تخصصی سئو و تولید محتوا

انتخاب اهداف محتوا


برای ایجاد محتوا می بایست شبیه یک کمپین بازاریابی سنتی، استراتژی تولید محتوا در مشهد  شما در سوی هدف ها بازاریابیتان باشد (که می بایست از هدف ها کمپانی شما محسوب خواهد شد). تا‌هنگامیکه اهدافتان SMART باشند، میتواند به جذب بازدید کننده بیشتر به سایتتان تا ایجاد بیشتر سبب گردد؛ مثال‌ای از این نوع غرض، ارتقا ترافیک ارگانیک به وب لاگ در سه ماهه بعدی به اندازه ۲۵٪ میباشد.
بعد از معین کردن این قضیه، هرکدام از مطالب ساخت و ساز گردیده، بایستی با هدفتان منطبق داشته و در کسب فیض دلخواهتان، شرکت کردن داشته باشد. درمجموع، بهتر میباشد از هدف ها خویش آغاز فرمایید آن گاه محتوایتان را ساخت نمائید.

پرسونای خریدار (Buyer Persona)
ساختن یک استراتژی محتوا، بیشتر از آن میباشد که فقط به‌این تصور کنید که می خواهید چه نوع محتوایی ساخت فرمائید. نخست بایستی بدانید با چه کسی کلام میکنید، چه طور می خواهید با آنان کلام بزنید و کجا آن‌ها را پیدا خواهید کرد. نکته کلیدی در بالا یک ایجاد محتوا توفیق آمیز، این میباشد که هر خواننده‌ای حس نماید که به صورت بدون واسطه و فردی با آنان کلام میکنید.

صرفا راه و روش برای اعمال این عمل، صمیمی بودن با بازدید کنندگان و مشتریان میباشد. شما بایستی آن‌ها را مانند دوست کهن خویش بشناسید. بایستی از سختی ها، نقاط درد، معضل‌ها و هراس های آنها مطلع باشید. به همین ترتیب، می توانید شایسته ترین فیض ممکن، راه‌حل رؤیایی و اصلی ترین خیالات آن ها را فهم نمایید.

مدام به خاطر داشته باشید که شما در هم اکنون بازاریابی با انسانهایی می باشید که می خواهند حس رابطه داشته باشند. در موقعیت ایده آل، می‌دانید و می توانید مستقیماً با هر شخصی که از تارنما شما بازدید می‌نماید، کلام نمائید ولی نمی‌توانید این عمل را عملی نمایید. به نظرتان راهکار چه می‌باشد؟ می بایست یک پرسونای خریدار ساخت‌و‌ساز فرمایید.

در ایجاد محتوا آنچه اهمیت دارااست این میباشد که پرسونای خریدار شما، فردی میباشد که میخواهید با محتوایتان به آن برسید. این شخصیت نصفه داستانی تحت عنوان نماینده استفاده کننده هدفتان، یعنی اشخاصی که به احتمال زیاد از پیامتان منفعت میبرند و مشتری می گردند، سرویس می‌نماید.

ساخت‌و‌ساز یک شخصیت خریدار نیاز به مقداری تحقیق، برخی از پیش بینی‌ها و ترفندها دارااست. البته سود پایانی، یک تصویر بدیهی از فردی میباشد که می خواهید به بازار عرضه نمائید و هر کس با خوشحالی محتوای شمارا به کارگیری نماید.

توکل کردن به هجرت خریدار (Buyer’s Journey)
درصورتی که تا به هم اکنون سردرد داشته‌اید، اولی کاری که احتمالاً اعمال داده‌اید کوشش برای کشف انگیزه آن بوده میباشد. شاید شما مبتلا کمبود آب تن یا این که کمبود کافئین گردیده‌اید یا این که شاید مریض بوده‌اید. پس از تشخیص خلل، به سمت راه‌حل‌ها تکان خواهید کرد، از جملهً یه خرده آب بنوشید، یک اسپرسو بگیرید یا این که یک دارو مصرف فرمایید.

عاقبت شما در بین راه‌حل‌ها تصمیم میگیرید: اویان (یک برند مشهور آب معدنی) یا این که شیر آب؟ استارباکس یا این که قهوه Peet؟ Aleve یا این که Tylenol؟ امیدوارم سردرد شما فروکش نماید و بتوانید روز خویش را طی فرمایید.

این نمایشی از مسافرت خریدار در ساخت و ساز محتوا میباشد. هر کدام از دیده اندازهای شما، مسیری را چهت نیل به راهکار دنبال می‌نماید، آن مسیر مشمول پروسه دوراندیشی، اعتنا و تصمیم گیری میباشد. البته هر مورد از دیده اندازهایتان در قسمت‌های جداازهم از این هجرت قرار میگیرد. به این ترتیب اساسی میباشد که از مطالبتان برای جذابیت در هر مرحله به کارگیری نمائید.

با ایجاد محتوا برای هر مرحله از هجرت خریدار، شما مطمئن می شوید که هیچ بازدید کننده‌ای رخنه‌‌ها را نمی‌بیند؛ و هر فردی که به وبسایتتان میاید، این حس را دارااست که داده ها دارای ارتباط و مفیدی را اخذ می‌نماید.

نقش کاربر
بهتر میباشد یک فرمت برای محتوای خویش تعیین فرمایید تا متناسب با هر مرحله از هجرت خریدار باشد. یک بازدید کننده نو در مرحله درایت، نمایشی زنده از متاع شما‌را نمیخواهد؛ البته آن ها یک بررسی لیست سریع یا این که پست بلاگ را که به آنان یاری دهد تا مشکلشان را بهتر بشناسند، میخوانند.

در مرحله تصمیم گیری، نیاز به پی بردن همگی راه‌حل‌های ممکن وجود ندارد، آنها به مشورت کردن یا این که نمایشی نیاز دارا هستند که نشانه میدهد جنس شما راهکار قابل قبولی برای آنان میباشد. تلاش نمائید مدام استفاده کننده خویش را درین مرحله قرار دهید. در اینجا راهنمای شایسته ترین قالب‌های محتوا برای هر مرحله از مهاجرت خریدار وجود دارااست:

دانایی: Whitepaper، ارسال وب لاگ، ارزیابی لیست، فهرست نرم افزار‌ها، اینفوگرافیک، کتاب الکترونیکی، بازی، مسابقه
ملاحظات: پادکست، وبینار، کاربرگ، ماتریس مقایسه، سر مشق
تصمیم گیری: ورژن نمایشی، تست مجانی، راهنما جنس، مشورت، کوپن
ممیزی کردن محتوا
این که آیا شما برای مدتی سوای هیچ جهت مشخصی محتوا ایجاد کرده یااینکه یک استراتژی را دنبال کرده‌اید،؟ هر قسمت بازاریابی می تواند از یک ممیزی محتوا منفعت مند خواهد شد. صرفا چرا که شما با یک استراتژی به طور کاملً معلوم استارت نکردید، بدین مضمون‌ وجود ندارد که محتوای شما پیش از اینً در یک متن قرار نگرفته باشد.

ممیزی محتوا در ساخت و ساز محتوا تنهاً کارهایی را که تا قبل از اینً اعمال داده‌اید، جانور می‌نماید آن‌گاه آن را تر و تمیز کرده تا بتوانید در اپ محتوا جدیدتان، گزینه استعمال قرار دهید. این مراحل ممکن میباشد مشتمل بر تایپ کردن دوباره نوشته‌ی علمی خواهد شد یا این که قابلیت و امکان داراست ترک‌هایی را که می بایست مملو‌از محتوا باشند که برای پرسونای شما و مرحله مسافرت مخاطبانتان جالب میباشد را علامت دهد. در اینجا طریق جاری ساختن ممیزی محتوا آورده شد‌ه‌است:

مجموع مطالب خویش را در ورقه بزرگ‌ای توده فرمائید.
ردیف‌هایی را برای کلمه ها کلیدی متبوع، پرسونای خریدار، مرحله هجرت خریدار، قالب و زمینه مهم ساخت و ساز فرمایید بعد از آن این مورد ها را برای هر قطعه محتوا لبریز فرمائید.
ردیف‌ها را برای اندازه گیری های کلیدی خویش، مانند اکران برگه، اشتراک گذاری‌ها، تضارب مخاطبان و غیره اضافه نمائید.
عاقبت هر پست (با به کارگیری از نکات پررنگ یا این که ردیف دیگر) را به وسیله آن تیم از مواقعی که به خیر و خوبی اجرا میدهند یا این که نیاز به پیشرفت دارا هستند، بایستی دستکاری نمایید یا این که میتوانید با یک پست دیگر ترکیب فرمایید.
در حالی که ممکن میباشد یک ممیزی محتوا، خسته کننده به لحاظ رسد؛ ولی آحاد شغل های دستی قیمت ارتقا ترافیک و هدایت را دارا‌هستند. به علاوه، می توانید یک طرح تأیید گردیده را پیش ببرید.

گزینش فرمت مطلوب
آن پرسونای خریدار را که تولید کردید به خیال و خاطر دارید؟ شما برای آنان محتوا ایجاد میکنید. این به آن معنی میباشد که شما بایستی مطالب را در قالبی تنظیم فرمائید که بتواند به راحتی و با لذت از منظره شما استعمال شود.

فرمی که تعیین میکنید، ممکن میباشد یک پست بلاگ، ویدیو، اکران به طور اسلاید، گرافیک، کتاب الکترونیکی، whitepaper، پادکست یا این که مواقعی باشد که ذهن خلاقتان قادر است آن‌ها‌را تصور نماید. تاهنگامیکه به پرسونای شما سرویس نمایند، از نظرتان خوب خواهد بود.

همینطور مورد نیاز وجود ندارد برای هر قطعه از محتوایی که ساخت و ساز میکنید، به یک قالب بچسبید؛ البته می بایست بتوانید محتوا – به هر شکلی که باشد – را بر روی یک قاب اثبات ساخت‌و‌ساز فرمائید. مراد اینجانب این میباشد که چندین پادکست‌ها می توانند یک تاکتیک عالی در بازاریابی باشند البته در صورتی‌که منابع خویش را محافظت نمائید (طاقت نمایید) و به آن بچسبید، ممکن میباشد برای وبلاگتان مسیر بهتری باشد. هنگام تعیین قالب محتوای خویش از این سؤالات تحت عنوان راهنما استعمال فرمائید:

مهاجرت این خریدار برای چه مرحله‌ای میباشد؟
به کار گیری این محتوا برای مخاطبان شما چقدر راحت میباشد؟
پرسونای شما کجا وقت خویش را بصورت آنلاین می گذراند؟
چه قالبی را میتوانید بطور مداوم تولید نمائید؟
آیا میتوانید این محتوا را در سطح کیفیت بالا که رقابتی میباشد ایجاد نمایید؟


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: تولید محتوا در مشهد،


تاریخ : ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۲:۱۴ | نویسنده : علی | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By viablog.ir:.